tiistai 1. maaliskuuta 2011

Toivepostaus: Kynsienhoito.

Taannoin joku toivoi postausta siitä, että miten minä huollan kynteni. No, tässä se nyt tulee :) Osa kuvista on mun mielestä tosi huonoja, yrittäkää elää sen kanssa! Ja nämä vinkit eivät tosiaan ole ehkä maailman parhaita tai oikeaoppisia, vaan tapoja joita minä noidatan :)



Asetonittomia kynsilakanpoistoaineista. Niistä on hyvä lähteä, koska ne on hellävaraisempia kynsille kuin ne, jotka sisältää asetonia. Ja tuo Dependi tunnetusti on tällä hetkellä melko varmasti hellävaraisin markkinoilla olevaa kynsille, ja ympäristölle. Sen hinta on Kicksissä suunnilleen se 8€/kpl, mutta tuo pullo on _iso_ ja se kestää! Tosin se haisee mun nenään kirkkaalta viinalta, mutta jos sen kestää :D Tuo Cien on kanssa ihan jees, ei ihan hirvean hellävarainen, ja haisee... kynsilakanpoistoaineelta. Mutta sillä on hintaa alle 2€, niin musta se on hyvä olla aina kaapissa varalta jemmassa :) Tuo Star Gazer on 4€/kpl, ja sillä poista lähinnä glitterit, ei hirveän hellävaraista mun mielestä vaikka väittää olevansa. Ja väittää vielä tuoksuvansa mansikalta! Pyh. Haisee samalta kuin tuo Cien. Mango kyllä jopa tuoksui häivähdyksen mangolta, kun kaverilla sitä kokeilin.


Kynsilakan poistamisen jälkeen aina kynsiöljyä. Tällä hetkellä mulla on käytössä nämä. Nubarin kynsinauhaöljy, hinta about 8€/kpl feeluniquessa. Tosi riittoisa purkki! On ollu yli kaksi kuukautta käytössä ja näyttää vieläkin avaamattomalta. Mukana tuli myös pipetti, mutta itse tykkään enemmän tuosta kynsilakkasudista. Ihan mainio aine, hinta-laatu-suhde kohdallaan. Tuoksu ei ole voimakas, ja minun omani esittää muistaakseni verigreippiä tai jotain sillaista? Ja sitten tuo muka O.P.I. joka on ostettu tyyliin dollarilla eBaysta. En usko sen olevan oikeasti O.P.I.n mutta kyllähän se matkoilla menettelee. Hintansa puolesta se oli lähes ilmainen :) Ei kyllä mun mielestä tuoksu miltään, mutta vaihtoehtoja oli joku 10 varmaan. Tuon pitäisi olla vesimeloni.





Aluslakka on kanssa tärkeä. Mulla on käytössä pääsääntöisesti tämä, eli O.P.I.n Nail Envy. Tämän toimii siis myös kynnenkovettajana, joka ainakin mulla on tärkeä tuote. Joskus käytän Color Clubin vahvistajaa, mutta tämä on mun mielestä parempi. Hinta on vähän korkea, mutta toisaalta, on tässä paljon lakkaakin ja laatu on oikeasti hyvä! Hinta on joku 10$, itse ostin joulun jälkeen alennusmyynnistä hintaan 6,5$. Korjatkaa jos tiedätte hinnan paremmin kuin minä! :) Tässä on siis 15ml ja minun omistamassani miniColorClubissa on 5ml. Värilakoista en sano mitään nyt tässä, koska mun mielestä hyvän aluslakan kanssa voi käyttää vähän huonompaakin värilakkaa :)






Käsien rasvaaminen on tärkeää! Tässä on kaksi mun suosikkirasvaa päiväkäyttöön. Mä tykkään rasvoista, jotka tuoksuu eikä haise rasvalta. Tuo Vaseline on tosi hyvä semmoseen hetkeen, kun ei ole aikaa tai halua odottaa rasvan imeytymistä. Se imeytyy tosi nopeesti, jos ei isoa löräystä laita. Hyvä perusrasva joka hoitaa kynsiä ja kynsinauhoja samalla. Sitten tuo O.P.I.n. Se on ihana silloin, kun on edes hetki aikaa antaa rasvan imeytyä, esim. telkkaria katsoessa. Ihan varmasti imeytyy Salkkareitten aikana kokonaan :) Ja tuoksuu tosi hyvältä, nyt on käyttössä tämä mangoversio, mutta myös omistamani kookos on ihana! Nämä kosteuttaa kanssa tosi tehokkaasti, ja käy muullekkin kuin käsille. Itse kyllä olen käyttänyt vain käsirasvana, mutta ei ole mitään estettä käyttää tätä vaikka varpaanväleihin, jos raaskii.. Hinnasta en osaa sanoa muuta, kuin että ostin tämän mangon, että kookoksen hintaan 4,5$ kun olivat tuon Nail Envyn kanssa samassa paikassa joulun jälkeen tarjouksessa. Tuon Vaselinen hinta on ihan perusmarketeissa muistaakseni joku 4€ tuon kokoisessa pakkauksessa. Ja on muuten riittoisa pakkaus!




Tässä on mun yölliset rasvat. Hassusti sanottu ;D Tuo Garnierin HydraLock loppui, ja se oli ihana unelma yöksi! Suosittelen sitä oikein lämpimästä, hintaa on 4€/kpl suunnilleen ja aamulla saat puuvillahanskojen (~2€/pari) kanssa ihanan pehmeät kädet. Tuoksu on kyllä aika voimakas, mutta ei huono. Minun mielestäni vähän kirsikkainen. Ja sitten vielä kynsinauhoille tuota Vitalista. Päiväksi en suosittele välttämättä laittamaan, mutta yöksi on oikein mainio! Imeytyy tosi hitaasti, minkä takia käy yöllä käytettäväksi. Sopii myös huulille yöksi, jos haluaa käyttää :) Mutta koska tuo HydraLock  loppui, niin yritän käyttää tuon Oriflamen Silk & Cashmeren pois. Ei imeydy niin nopeasti kun haluaisin päivä käytössä, joten se sai siirtyä yö käyttöön. Ihan jees rasva, mutta hankala saada ja saattaa olla hintava, en välttämättä suosittelisi.


Vielä yksi kynsinauhavoide. Tämä on ihan Lemon Juice & Glycerine merkkinen, eli saa kaikista (ainakin isommista) marketeista ja tuskin on hinnalla pilattu. En osaa hinnasta sanoa, koska tämä on... no... pihistetty äitiltä :D Anteeksi äiti! Mutta etpä tainnut jäädä kovasti kaipaamaan ;) Tätä yleensä hieroskelen kynsille samalla kun katson telkkaria tai leffaa, koska tämän imeytymiseen menee suht kauan ja on melkoin liisteriä. Mutta tekee kyllä kynsinauhoista pehmeämmät näin paukkupakkasten jälkeen. Jos ei halua netistä tilata tuotteita, niin tätä saa Cittarista varmaan ihan huokeaan hintaan, niin tämä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto :)

Yksi, mikä unohtui kuvata on lasiviila. Se kannattaa hankkia jos kynsiä viilaa paljonkin, tekee palveluksen itselleen siinä. Hinta saattaa kerralla olla iso, mutta hyvin hoidettuna oikea lasiviila kestää tosi kauan! Siis jos sitä ei pudota lattialle jne. Mun mielestä oikeissa lasiviiloissa ei ole kamalasti eroja laaduissa, mutta katsokaa että viila, jonka ostatte on oikeasti lasia, eikä muovia. Itse olen nähnyt, että lasiviilan nimellä myydään muovisia viiloja, ja niistä kuluu viilauspinta pois, oikeasti lasiviilasta ei. Kysykää vaikka myyjältä, että mikä viila kannattaa ostaa, jos ei itse osaa valita :) Omani on maksanut alle 10€ ja kestänyt nyt varmaan.... 2 vuotta. Eli oikeasti tosi kauan, ja on edelleen yhtä hyvä kuin uutena. Tosin mun oma on ehkä 10cm pitkä, eikä semmoinen melkein 20cm pitkä, mitä kaupassa yleensä myydään. Mutta tuo riittää ihan hyvin kynsien viilaamiseen! Ja muistakaa, että kynnet pitäisi aina viilata ulkoreunalta keskiosaa kohti!




Tämä on ehkä joidenkin mielestä omituinen tapa :D Mutta mä harjaan käsienkuorintageelillä kynsinauhat hammasharjalla suihkussa. Se hieroo kynsinauhat kivasti ja samalla tietysti poistaa kuollutta ihosolukkoa :) Tämän Dermon oman pitäisi vielä myös kosteuttaa ja puhdistaakkin. Muuten hyvä tuote, mutta kuorivat rakeet on muovia?! En tykkää siitä ajatuksena ollenkaan, ja en kyllä ostaisi toista purkkia. Tämän voi korvata tavallisella naaman tai vartalon kuorinta-aineellakin ihan hyvin. Tämä tuoksuu vähän mentholilta ja hintaa on muistaakseni joku 4€. Ja hammasharja on kaikkein halvin ja niistä pehmein vaihtoehto, eli Raindown hampiharja. Hintaa ehkä joku 1€ :D

Toivottavasti joku edes jaksoi lukea tämän kamalan pitkän postauksen! :)

2 kommenttia:

  1. Oi onpa kiva postaus!! Tuota Lemon juice and glycerineä voisi ostaa, onko siis ihan hyvää??!(kun ei ole mitään kynsinauhavoidetta, tiedän pitäisi olla :D ) Mistä olet ostanut lasiviilasi ja minkä merkkinen?? (sitäkään ei ole, vaikka pitäisi olla, koska jus se hinta on vähän... oon nähny vaan lähellä 20 euroa ja sillä en välttämättä haluaisi ostaa jos kuitenkin rikon sen) :D Entä mistä toi Vitalis on ostettu, onko hyvää??

    VastaaPoista
  2. Tuota Lemon juice & glycerineä saa mun mielestä ihan Citymarketeista, samoinkun tota Vitalista :) Molemmat on mun mielestä oikeesti ihan hyviä, mutta eivät imeydy kovin nopeesti :D Vitalis ei kyllä imeydy mulla muuten, kun jos laitan sitä yöksi. Toi Lemon juice & glycerine imeytyy loistavasti jo jossain puolessa tunnissa niin ettei kynsinauhat jää ihan rasvaisiksi.
    Toi mun lasiviila on niin vanha, että se merkki on kulut pois ja sen alkuperäinen kotelokin on kadonnut :'D Se on aikoinaan ostettu Sokokselta. Kannattaa vähän verrata eri liikkeiden hintoja, noista mun mielestä liikkuu siinä 10€n pintaankin :) Niitä kun kuitenkin on tarjolla aika hyvin. Muistaakseni Kicks myi jotainkin viilaa siihen kympin hintaan.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...