sunnuntai 28. marraskuuta 2010

Hiusten hoitoa.

Olenpas huono keksimään otsikoita... :D En nyt tiedä kiinnostaako ketään, mutta laitan nyt vaihteeksi jotain muutakin kun aina vaan kynsijuttuja ;) Eli punaisen tukan hoitojuttujen testailuja ja arvosteluja. Itsellä on ollut punaiset hiukset nyt ehkä vuoden? ja olen huomannyt pari tuotetta mitä ilman ei pärjää. Joista ensimmäinen on...

... värjäävä hoitoaine!

Niitä mulla on ollut pari, mutta ehdottomasti paras oli Chi Organics Tone & Shine, jota ei saa enää suomesta koska HairStore poisti sen valikoimista :/ Sitä saisi esim. täältä, mutta tosi suolasilla postikuluilla. Ei kiitos. Mutta jos jostain löydette, niin kertokaa toki mullekkin, toi on ihan parasta! Tosin matkalle mukaan toi purkki ei ollut paras mahdollinen, mutta kotona käytettäväksi tosi kätevä. Värjäsi tosi hyvin, mutta ihan kaiken muunkin kun vaan tukan! Kuten vessan seinät, pyyhkeet, tyynyliinat ja suihkuverhon... :) Tuoksui tosi kivalta ja oli ISOSSA purkissa.

Seuraavaksi kokeilin Cutrinin hoitoainetta, ja shampoota. En kamalasti voi suositella kumpaakaan. Ja haisivat muuten melko pahalta molemmat. Mun mielestä eivät värjänneet kamalan hyvin. En tykännyt, mutta ovat tällä hetkellä ainoat jota saa HairStoresta, vaikkakin ne taisi poistaa nuo väritkin jo. Enää sieltä taitaa saada sitä vähän violettiin taittavaa vain... En tykkää siitä liikkeestä enää. ;)

Cutrinin shampoo


Sitten oli vuorossa Crestolin hoitoaine. Parasta heti tuon Chin jälkeen! Värjää hyvin, ja voi käyttää myös hiusnaamiona, jos tykkää :) Ja hinta on vain 9,95€! Mulla on kolmas putkilo menossa nyt, ja vaikka on pienen purkki niin on kyllä suhteessa riittoisinkin. Tätä ei tosiaan tarvitse lotrata päähän, vaan semmonen herneen kokoinen määrä riittää kokonaan mun puolipitkiin hiuksiin. Ainut miinus tässä on se, että tiedä vain yhden liikkeen joka myy tätä ihanuutta :D Jyväskylän kampaamoliike Sitruuna. Mutta sieltä ainakin saa :) Ennen mulla oli Pippurinpunainen, mutta siirryin tähän Rubiininpunaiseen, tykkään siitä enempi.


Sitten on tullut kokeiltua muistaakseni Revlonin hoitoainetta, mutta en löytänyt sitä millään netistä, joten voi olla ettei se ollut sitten Revlonin... Mutta se oli valkoisessa pallon muotoisessa pumppupurkissa :) Ja oli hyvä, että kallis! 22€ purkki, eli liian kallis mulle :/ Varsinkin kun tuo Crestol maksaa 9,95€.

Sitten, Indolan värjäävä muotovaahto :) Ihan paras keksintö, pitää värin kirkkaana hyvin ja toimii siinä sivussa myös muotovaahtona ja hoitaa hiuksia. Tästäkään en tiedä mistä tätä saa muualta kuin Konneveden yhdestä kampaamosta :D Eli tosi huono saatavuus, mutta aivan ihana tuote! Pitää värin tosi kirkkaana ja hyvänä :) Mutta tämäkin värjää sitten ihan kaiken muun, niinkuin olkapäät, otsan, jne.


Hiusväreistä ihan oon tykännyt eniten Swartzkopf Live XXL Real Redistä. Punaisin varmaan jonka perusmarkestista saa, ja maksaa siinä 10€ luokkaa :) Ihan hyvä väri.

Nyt jos tuli kamala hinku saada punainen tukka, niin kannattaa käydä eka kerta värjäämässä kampaajalla. Muuten lopputulos ei välttämättä ole kovin... hieno ;) Tulee ehkä kalliiksi, mutta niin tulee punainen tukka muutenkin. Ei kannata yleensä edes kuvitella, että jättäis värjäävän hoitoaineen ostamatta. Muuten pää on pian oranssi ja väri ei ole tasainen. Mutta punainen muutenkin vaatii vähän ehkä kärsivällisyyttä, nimittäin oon itse huomannut hyvin sen, että nyt kun on pari kertaa värjännyt punaseksi, niin väri alkaa jo pysymään paaaljon paremmin, kuin alussa :) Ja kannattaa varautua siihen, että jos menee nukkumaan märällä tukalla niin tyyny on aamulla punainen ja että pyyhkeet värjääntyy. Mulla on tukalle oma pyyhe, joka on jo itsessään punainen, niin se ei haittaa eikä näytä ihan törkeältä kylppärissä ;D Myös kannattaa ottaa huomioon, että hikitreeneissä väri valuu, että paita kyllä värjääntyy, samoin kuin sateella. Mulla on kyllä noilla tuotteilla, plus kerran kuussa kestovärillä värjääminen pitänyt värin hyvänä, mutta kampaajan mukaan mun hiuslaatuni sopii hyvin punaiselle tukalle.

Mutta kyllä se punainen tukka vaan on ihana! :)

2 kommenttia:

  1. ehkä just tän takia mä pysyttelen blondina. :D tuntuu hankalalta löytää edes sopivaa kampaajaa nyt kun mun luottokampaaja muutti Savoon.
    Värjäämisestä ja väreistä olisi sanottavaa yhden blogipostauksen verran, joten ehkä mä kirjoitan siitä semmoisen. :P

    VastaaPoista
  2. Joo, kyllähän tässä punasessa oma hommansa on :D ja kampaajan löytäminen on ikuinen ongelma...

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...